Resmålet blev…

Dagen började tidigt, och med tidigt menar jag åt helvete tidigt. Klockan 02.00 klev vi upp i Karlskoga för packning av det sista och en liten frukost. Sen tog vi bilen kl 03.00 och drog till Arlanda, där vi fick oss en andra frukost. 07.15 boardade vi Norwegian Flight DY 4337 till… Kroatien, närmare bestämt Split.

Vi hade gratis, fast segt, Wifi på flyget, så det tackar vi Norwegian för.

För övrigt så drack både min syster Rossi och Morsan vin på planet, själv tyckte jag att det var lite väl tidigt för alkohol, vilken mes man är…

Vi landade säkert och tog sedan bussen in till staden, vilket tog en timme, trafiken var horribel. Väl framme jagade vi fram en taxi och tog den till hotellet, Le Meridien, ett schyst 5 stjärnigt hotell med allt vad det nu innebär.

Vi checkade in, gick till våra respektive hotellrum (jag delar ett rum med min syster) där tog jag en snabb dusch (varmt välkommet) och sen gick vi till fiket vid polen och käkade en brunch och tog några goda inhemska öl.

Efter det så gick jag upp på rummet för att vila en stund, jag var helt slut, medan de andra gick och solade.

Fin vy från hotellbalkongen.

Efter en kort vila gick även jag ned på stranden och stekte fläsket. Vattnet är rätt salt, så man flyter rätt bra här. We all float down here.

Vid sju så drog vi alla för att äta, vi gick efter stranden och hittade till slut ett mysigt litet ställe med god mat. Där fick vi även se ett par snillen spekulera.

Vi hade alla ljus på borden, men det var elektroniska ljus som såg ut som riktiga ljus, om man inte tittade på veken förstås, som väldigt tydligt såg ut som en lampa.

Genierna vid bordet bredvid försökte tända eld på denna “veke”, dom misslyckades förstås. Men det hindrade dom inte att försöka om och om och om igen. Dom till och med tände eld på en ihoprullad pappersbit som brann ordentligt och sen stack dom ned den i ljuset. Efter dom misslyckades denna ggn så tog geni nr 1 och bara kastade det brinnande papperet bakåt, vilket antände den lilla torra gräsplätten bakom han, elden självdog snabbt.

Efter att ha fnittrat ett tag så var vi tvungna att gå därifrån eftersom doften av bränd plast blev för mycket.

Sen gick vi hem till hotellets Champagne Bar där vi tog en kaffe, sen gjorde vi natt. Vi var alla rätt slitna efter en lång och händelserik dag.

2 thoughts on “Resmålet blev…