Paris dag 1

Okej, nu har vi kommit fram till hotellet vi ska bo på och ag har nyss tagit mig en mkt skön dusch. Om 20 min vi träffas i lobbyn och sen dra på stan.

Hur har själva resan varit då? Den har varit helt okej faktiskt, men det var nära att den inte blev av på grund av en katt och ett par nycklar.

Vi skulle fara från Karlskoga kl 10.00, men just före 10 så ringde katthotellet där vi hade lämnat Mille dagen före. Mille är en lite speciell katt, det är en Bengal, dvs den har lite tiger i sig.

I alla fall, hon på kattfarmen ringde och sa att hon inte tordes gå i närheten av Mille, vilket kanske låter lite mesigt, men i detta fall var det välbefogat. Vi var tvungen att fara dit (ett par mils resa), för att se om vi kunde hjälpa till med kisse. Det kunde vi inte. Lars brottade ned Mille i buren och vi drog hem med honom.

Väl hemma så tog vi oss inte in i huset… nycklarna var borttappade. Vi sökte överallt i bilen, i jackor och väskor, men inget. Helt plötsligt kom jag på att jag hade hört en raspande ljud på taket av bilen när vi hade kört igenom en närliggande rondel. Så vi körde dit igen och efter lite utforskning så hittade vi nycklarna.

Tillbaka till huset, Andreas (hus/kattvakt) var där, vi dumpade kisse i huset och sen drog vi.

Vi kom till flygplatsen vid Oslo 90min före avgång. Vi möttes upp med Rossi och Tore, tog en öl och sen hoppade vi på flyget och flög en rätt händelselös resa till Paris.

Väl framme så tog vi tåget en bit in i staden, sen bytte vi till de lokala tåget som tog oss 4 min från vårat hotell. Vi checkade in och jag märker ganska snabbt att det trådlösa nätet som finns på hotellet kostar cashmoney!

På tåget in till Paris

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med bloggskrivandet. Få se om jag köper en halvtimme per kväll för att posta det jag skriver, eller så sparar jag ihop ett par inlägg innan jag postar dom. Vi får se, måste kolla upp vad det kostar först.

Nu ska vi mötas i lobbyn, få se om jag skriver lite om vad som sker ikväll.

Tjing

Update kl 00.32
Såja, då var man hemma efter en lugn kväll på stan. Vi gick först till en liten sylta som hette “La Treverseé de Paris” (med reservation för felstavning) där vi käkade en trerätters middag och drack lite valfri alkohol.

Det är rökfritt i hela Paris, men ägaren tyckte att om hans kunder vill röka efter maten så ska dom få göra det. Han sket helt enkelt i rökstoppet.

Efter det så gick vi runt i området där vi bor (Bastiljen) och kollade in lite nattliv. Det var behagligt varmt och det fanns en del att se på. Efter en liten stund satte vi oss på ett kafé och drack lite mer alko och njöt av nattlivet som utspelade sig framför oss. Som en liten parantes kan jag säga att 50cl inhemsk starköl går loss på 12 juuro…(vi satt tydligen på ett ganska attraktivt ställe.)

Ett stenkast från där vi bor

Sen blev det hemgång och vi bestämde att vi skulle träffas i lobbyn för lite frukost kl 09.00. Efterssom klockan är halv 1 på natten nu och jag ska upp tidigt (för att vara jag) så ska jag gå och lägga mig nu.