Brandlukt och Flygplan

Dagen började som vanligt med..
Dagen började med att jag klev upp vid 7, jag gick på balkongen för morgonciggen och jag kände en distinkt brandlukt. Jag såg en slöja av rök ligga över viken och jag hörde ljudet av flygplan.
Nån minut senare såg jag tre gula plan som i följd efter varandra doppade buken i vattnet ett par 100 meter från vår strand. Dom plockade upp en massa vatten och flög vidare, sen kom dom tillbaka 5 min senare och gjorde om det igen (det var alltså inte så långt bort till själva branden). Detta gjorde dom 20-30 ggr.

Video av planen

Hur som helst, så tog vi med oss passen (just in case) och tog oss en frukost och sen en taxiresa in till Split (det var juh dax för en shoppingförmiddag).
Väl inne i Split så höll vi oss till skuggorna och shoppade loss lite, morsan och Lars köpte bl.a en fin tavla.

När vi kom tillbaka till hotellet vid 12.30 så var planen borta. Vi tog oss en liten vila och sen blev det stranden.
Efter stranden gick vi till våra hotellrum, där jag hade tänkt surfa och blogga lite. Men det var lite svårt eftersom kassaskåpet bråkade lite, så jag var tvungen att kalla på personal, som efter ett par försök fick upp det.

Efter det att solen börjat gå ned vid 19.30 så gick vi och åt på en av hotellets restauranger. Hyfsad mat.

Imorgon åker vi hem till Sverige, med ett stopp i Frankfurt.