11 000

Dagen började med en skön frukostbuffé på hotellets uteplats. Det är rätt trevligt med en god frukost utomhus vid havet med ljudet av skvalpande vågor, barnskratt och solens värmande strålar.

Sen begav det sig återigen mot stranden och där vi i vanligt ordning lade oss tillrätta på solstolarna och stekte fläsket. Idag tog jag på mig solskyddsfaktor 50, jag kände inte riktigt för att bränna mig nått mer, det är liksom lite jobbigt…

Vid ett drog vi upp på hotellrummen igen, för att slippa den värsta hettan och för att vila upp oss inför kvällens bravader.

Vid halv 4 drog vi in till Split igen, denna gång för att shoppa och äta. Vi höll oss lite utanför värsta turiststråken och lite mer i skuggan eftersom hettan var påtaglig. Vi handlade lite kläder och drack ett par öl på en pub innan vandringen började.

Vi började gå lite planlöst på jakt efter ett ställe att äta på, men vi hamnade längre in i bostadsområdena, mest bara uppförsbackar. Till slut var vi tydligen på väg upp för en liten bergskulle. Vi vandrade och vandrade och vandrade upp för denna lilla “kulle“, passerade en kyrka, nått vattenhål och en massa turister.

Efter vad som kändes som en evighet av uppförsbackar så…… blev det ännu mer uppför. Värmen stekte och skjortan blev helt genomdränkt av svett. Men tillslut så kom vi fram, och vyn som mötte oss var helt fantastisk.

Efter vi hade vilat oss lite så gick vi ned igen för att uppsöka ett matställe. Vi hittade ett mysigt litet ställe där vi åt god mat och lyssnade på högljudda Amerikanare/Australiensare.

Sen drog vi vidare och gick efter det högst livliga restaurangstråket vid hamnen, vi stannade till på ett ställe och köpte oss lite glass och sen satt vi där och bara tittade på allt folk som rörde sig omkring oss.

Suddig, jag vet. Men bara så i fattar vad jag menar.

Efter glassen så var vi tvungna att gå till hotellbussen som skulle gå kl 23.00. Vi tog bussen hem, bestämde att vi skulle ta Rymdisfrukost kl 09.00 och sen gick vi och la oss.

Men 11 000 då?
Min stegräknare som jag har fått av min syster klockade in på ca 11 000 steg för den här dagen. En bedrift för en otränad och skadad kille som jag. 🙂